15 اسفند 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
انواع ضخامت کاموا و کاربرد آنها

انواع ضخامت کاموا و کاربرد آنها

کامواها به شکل و اندازه های متنوعی تقسیم می شوند. بعضی کامواها ضخیم و برخی بسیار نازک و ظریف است. در ادامه این مطلب با انواع ضخامت کاموا و کاربرد آنها آشنا خواهید شد.

کاموا توری یا نخی

این نوع کاموا در بافت های اسپرت و نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد. این کاموا بهترین گزینه برای بافتنی های ریز نقش و جزئی محور است. از این کاموا در هر نوع بافتی اعم از ژاکت، کلاه، پلیور و... می توانید استفاده کنید.

کاموا لایت

کامواهای سبک وزن و نیمه ظریف که برخی از آنها از الیاف طبیعی هستند. کاموای لایت کمی ضخیم تر از کاموای باریک ئ کمی باریک تر از کاموای مدیوم است و پر استفاده ترین کاموا برای بافتنی های خانگی محسوب می شود.

کاموا مدیوم یا متوسط

کاموای سایز مدیوم محبوب ترین سایز ئر بافتنی ها می باشد زیرا نه زیاد بزرگ است و نه زیاد کوچک و اغلب کامواهای پشمی در این سایز تولید می شوند. این نوع کاموا ضخامت و استقامت خوبی برای لباس های بافتنی، اکسسوری ها و بافت های خانه و آشپزخانه دارد.

کاموا انگشتی یا فوق ظریف

نخ یا کاموای انگشتی از الیاف و تارهای ضخیم تری نسبت به کاموای قبلی دارد و استحکامی خوب برای بافت های انگشت و گره و قلاب دارد. این کاموا برای بافت جوراب، دستکش، کلاه و سایر بافتنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. نخ های چند سوزنه مکرومه و مرسریزه نیز در این دسته قرار می گیرند.

کاموا ظریف یا باریک

این نوع کاموا اغلب در بافت های اسپرت و نوزاد استفاده می شود. گاهی اوقات این کاموا با کاموای لایت اشتباه گرفته می شود. کاموای سایز باریک سایزی بین لایت و انگشتی است که معمولا برای بافتنی های ریز نقش و جزئی محور است. از این کاموا برای هر نوع بافتنی استفاده می شود.

میل پیشنهادی کاموا

تهیه میل بافتنی یکی از نکات مهم در خرید و بافت به شمار می رود. باید متناسب با ضخامت کاموا میل مناسب آن انتخاب شود.

کاموای توری یا نخی: 1.5 – 2.25 میلی متر

کاموای انگشتی: 2.25 -3.5 میلی متر

کاموای ظریف: 3.25 – 3.75 میلی متر

کاموای لایت: 3.75 – 4.5 میلی متر

کاموای متوسط: 4.5 – 5.5 میلی متر

کاموای ضخیم: 5.5 – 8 میلی متر

کاموای طنابی: بیشتر از 8 میلی متر



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...